POSTAW NA STOJAK KONKURS NA PROJEKT STOJAKA ROWEROWEGO

I miejsce, kategoria Profesjonaliści, proj. Magdalena Falkiewicz

I miejsce, kategoria Pasja, proj. LINIAPROSTA grupa projektowa

Laureaci konkursu „Postaw na Stojak” wybrani

Spośród rekordowej puli ponad 1700 nadesłanym zgłoszeń stojaków rowerowych jury konkursowe wybrało laureatów w dwóch kategoriach. Nagrodę główną zdobyła Magdalena Falkiewicz, ze swoich rewolucyjnym projektem „Przypinacz” i to do niej trafi 10 000 zł.

Jury wyróżniło ten projekt, przede wszystkim za innowacyjne podejście do tematu, wskazanie nowych możliwości i sposobu parkowania rowerów w mieście, wykorzystując do tego miejsca, gdzie tradycyjny stojak nie może być zamontowany (wąskie chodniki, infrastruktura podziemna, zieleń itp.). PRZYPINACZ poprzez nietypowe rozwiązanie może stać się „cichym”, ale równocześnie charakterystycznym elementem miejskiej infrastruktury tworzącym zapamiętywalny znak inicjatywy firmy McDonald’s POSTAW NA STOJAK. Znaczenie przy wyborze tego projektu miały również prostota rozwiązania oraz niskie koszty realizacji – niewielki obiekt bez potrzeby fundamentowania. Wszelkie niedostatki techniczne (sposób montowania, grubość przekrojów itp.), a także formalne, da się rozwiązać na etapie prototypowania i projektu wykonawczego.

Pozostałymi laureatami w kategorii PRO, której założeniem było zaprojektowanie profesjonalnego stojaka wraz ze specyfikacją wykonania i montażu, okazali się Maciej Własnowolski który zajął drugie miejsce oraz Tomasz Chodnik na miejscu trzecim. Za swoje projekty zostaną nagrodzeni kwotami 5 000zł oraz 2 500zł. W kategorii PASJA wykazać mogli się wszyscy na co dzień nie związani profesjonalnie z designem, projektowaniem lub architekturą. Zwyciężyła LINIAPROSTA grupa projektowa zgarniając nagrodę w wysokości 5 000 zł.  Zbigniew Bronowski uplasował na miejscu drugim (3 000 zł), Sebastian Skowroński zajął miejsce trzecie (1 500 zł).

Wszystkie zwycięskie prace można obejrzeć na stronie konkursu www.postawnastojak.pl.

Konkurs to inicjatywa firmy McDonald’s Polska, realizowana w przy merytorycznym nadzorze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerem akcji jest także Stowarzyszenie Miasta dla Rowerów.­

//

POSTAW NA STOJAK!
Konkurs na stojak rowerowy

Stojak na rowery – na szczęście potrzebujemy ich coraz więcej. Tworząc ten prosty przedmiot można wykazać się pomysłowością i kunsztem projektowym.
Zapraszam do udziału w konkursie, w którym, do wygrania są nie tylko atrakcyjne nagrody, ale przede wszystkim, możecie mieć wpływ na jakość miejskiej przestrzeni.

prof. Jerzy Porębski

Prace konkursowe można zgłaszać w dwóch kategoriach: profesjonaliści oraz pasjonaci.

PROFESJONALIŚCI

Więc mówisz, że się na tym znasz?

Jesteś projektantem, architektem, designerem? Znasz zasady projektowania elementów architektury użyteczności publicznej? Chciałbyś zaistnieć w ogólnopolskich mediach i zrobić coś, co nie tylko będzie stanowiło formę doskonałą, ale jednocześnie służyło społeczeństwu? POSTAW NA STOJAK!

Może to właśnie na Ciebie czekamy!

Zaprojektuj idealny stojak na rowery, uwzględniając przy tym poniższe wytyczne:

– Stojak powinien być trwale przymocowany do podłoża w sposób uniemożliwiający wyrwanie lub odkręcenie.

– Forma stojaka jest dowolna, przy czym powinna być kompatybilna z wymiarami wszystkich rowerów spotykanych na rynku. Zaleca się wysokość stojaka nie mniejszą niż ok. 0,65 m wysokości oraz 1 m długości. Należy brać pod uwagę maksymalną grubość opon roweru ok.8cm, maksymalną średnicę koła ok.0,75 m oraz możliwość występowania koszyków z przodu i z tyłu roweru o szerokości do 0,6m, które mogą znajdować się już ok. 0,6m nad ziemią.

– Wizualizacja stojaka powinna zawierać informację o sposobie przypinania roweru, montażu stojaka oraz proponowanego materiału. Stojak musi być wykonany z materiału odpornego na negatywne działanie warunków atmosferycznych.

– Stojak musi umożliwiać wygodne oparcie roweru oraz bezpieczne przypięcie roweru wyłącznie poprzez ramę i minimum jednego koła przy pomocy zapięcia typu U-lock (kłódką szeklową), o wymiarach wewnętrznych 10x20cm.

– Projekt stojaka powinien być wykonany w sposób umożliwiający jego masową produkcję oraz lokowanie w przestrzeni publicznej.

Projekt w formacie JPG lub PDF wyślij pod adres konkurs@postawnastojak.pl, w tytule wpisując PRO,
a w treści podaj Twoje imię, nazwisko, telefon oraz datę urodzenia.

Jury wybierze trzy projekty, których twórcy wykazali się największą kreatywnością, nie zapominając przy tym
o funkcjonalności oraz zasadach projektowania elementów architektury użyteczności publicznej.

Najlepszy projekt zostanie wykorzystany do produkcji stojaków na rowery, które pojawią się na ulicach polskich miast.

NAGRODY

I miejsce – 10 000 zł
II miejsce – 5 000 zł
III miejsce – 2500 zł

PASJONACI

Więc mówisz, że uwielbiasz rysować i projektować?

Lubisz rysować? Uważasz, że wychodzi Ci to naprawdę dobrze? Twoi znajomi chwalą Twoją pomysłowość? Nie lubisz banalnych rozwiązań i uważasz, że najciekawsze rzeczy to te zrobione z pasją? POSTAW NA STOJAK!

Może to właśnie na Ciebie czekamy!

Zaprojektuj idealny – Twoim zdaniem – stojak na rowery. Może być prosty, ale może być też zupełnie odjechany.

Technika wykonania prac dowolna – szkic, rysunek, projekt graficzny, render – skorzystaj z techniki, która najlepiej oddaje Twoją kreatywność.

Projekt w formacie JPG lub PDF wyślij pod adres konkurs@postawnastojak.pl, w tytule wpisując PASJA,
a w treści podaj Twoje imię, nazwisko, telefon oraz datę urodzenia.

Nasze konkursowe jury wybierze trzy projekty, których twórcy wykazali się największą pomysłowością i wyobraźnią, a przy tym nie zapomnieli o funkcjonalności stojaka.

NAGRODY

I miejsce – 5000 zł
II miejsce – 3000 zł
III miejsce – 1500 zł

TERMINY

Nadsyłanie prac: do 21 czerwca 2013
Ogłoszenie wyników: 8 lipca 2013

JURY KONKURSOWE

Projektant, profesor na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej i Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na którym przez ostatnie dwie kadencje pełnił funkcję dziekana i zainicjował Katedrę Mody.

Zawodowo zajmuje się projektowaniem elementów przestrzeni publicznych oraz wnętrz, a także wystawiennictwem. Wraz z partnerami z Towarzystwa Projektowego stworzył Miejski System Informacji dla Warszawy, wiaty przystankowe, meble miejskie na Trakcie Królewskim, projekt wnętrz Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, a ostatnio uczestniczył w pracach modernizacyjnych Dworca Centralnego. Członek Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych. Laureat wielu nagród krajowych i zagranicznych.

Absolwentka Fine Arts Center w Greenville, w Południowej Karolinie oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na kierunku psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jedna z organizatorek konferencji TEDx Kraków. Od 9 lat zajmuje wprowadzaniem na polski rynek nowych firm, marek i produktów.

Obecnie strateg i account manager w agencji reklamowej Plus Media, w której realizuje projekty wymagające wdrażania nowatorskich rozwiązań. Trenerka w zespole Discover Team – prowadzi treningi z zakresu design thinking, uczy poszukiwania innowacji, pomaga w rozwijaniu kreatywności i zrozumieniu potrzeb klientów.

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i projektant z 10-letnim doświadczeniem.

Obecnie dyrektor kreatywny Studia Otwartego, które specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizualnej i brandingu. Jako projektant oraz kierownik zespołu projektowego uczestniczył we wdrożeniu ponad 100 systemów identyfikacji wizualnych, w tym m.in.: Grupy RMF, Radia Kraków, Politechniki Rzeszowskiej, Biuletynu Informacji Publicznej, Instytutu Książki, Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Roku Miłosza, Jagiellońskiego Centrum Innowacji. Członek Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Zapalony cyklista – przemieszcza się wyłącznie na rowerze.

Z wykształcenia inżynier gospodarki przestrzennej.

Specjalista ds. transportowych i relacji pomiędzy transportem, a nauką zagospodarowania przestrzeni. Od 2002 r. działacz na rzecz ruchu rowerowego zajmujący się głównie transportem rowerowym i pieszym. Autor bądź współautor koncepcji rozwoju ruchu rowerowego w: Nowym Dworze Mazowieckim, Warszawie (Białołęka, Wesoła) i Olsztynie. Pomysłodawca innowacyjnej akcji nauki jazdy rowerami po ulicach. Członek zarządu stowarzyszenia Miasta dla Rowerów oraz animator akcji Polska na Rowery.

Członek ścisłego kierownictwa, dyrektor ds. korporacyjnych/zasobów ludzkich, Rzecznik Prasowy McDonald’s Polska.

Koordynuje pracę zespołów odpowiedzialnych za komunikację w firmie – zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną. Na poziomie zarządu firmy kieruje pracą działów HR, Szkoleń i Ochrony Środowiska. Jeden z pierwszych pracowników McDonald’s Polska, rozpoczął swoją karierę we wrześniu 1991r.. Członek zarządu Fundacji Ronalda McDonalda, członek Komitetu Nauk o Żywności Polskiej Akademii Nauk. Pomysłodawca i koordynator licznych projektów nagradzanych w Polsce i za granicą – m.in. kampanii „NIE nowotworom u dzieci” czy akcji „Bezpieczna Jazda. Karta rowerowa – moje pierwsze prawo jazdy”. Redaktor naczelny magazynu firmowego „PressMac”.

Absolwent socjologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, na specjalizacji Media i Społeczeństwo.

Obecnie Account Manager w agencji 24/7PR. Od kilku lat jego specjalnością jest organizacja eventów. Koordynował realizację takich projektów jak: Mistrzostwa Świata w Scrabble, European Development Days dla Komisji Europejskiej oraz 20-lecie McDonald’s w Polsce. w pracy działa według zasady – „Wszystko jest trudne, dopóki nie jest łatwe”. Prywatnie organizuje imprezy rowerowe, eksploruje Warszawę na torowym rowerze bez hamulców, a od czasu do czasu podkochuje się w bike polo.

REGULAMIN KONKURSU, WIĘCEJ INFORMACJI

Leave a Reply