TARGI WIEDZY GRAFICZNEJ 2013

TARGI WIEDZY GRAFICZNEJ 2013

FUTURE IN DESIGN

26 – 27 października 2013 (sobota – niedziela)
Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego, ul. Stefana Czarnieckiego 51, Warszawa

Dziękujemy wszystkim za udział i współpracę podczas Targów Wiedzy Graficznej 2013.

Video: Olga Ozierańska

fot. Grzegorz Broniatowski / Studio Tęcza

//

Pobierz program Targów Wiedzy Graficznej 2013 >>

Światowe gwiazdy designu, najlepsi polscy projektanci, przedstawiciele biznesu, polityki, kultury, wielbiciele trendów spotkają się 26 i 27 października na Targach Wiedzy Graficznej w Warszawie. Imprezę odwiedzą znakomici goście. Po raz pierwszy do Polski przyjedzie David Carson, legenda projektowania graficznego z USA, Tom Dorresteijn z holenderskiego studia Dumbar (które zaprojektowało m.in. identyfikację państwową Holandii), Steven Cook z międzynarodowego zespołu Edenspikkerman czy Dimitri Nieuwenhuizen z multidyscyplinarnego studia LUST. Pod przewodnim hasłem Future in design, odwiedzający targi mogą wziąć udział w konferencji, dyskusjach, wystąpieniach, warsztatach, konsultacjach projektów i wernisażach wystaw. Imprezę po raz trzeci organizuje Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Jak wygląda dzisiejszy design w Polsce i za granicą? Kim jest designer? W jaki sposób design wpływa na biznes, przestrzeń publiczną, wizerunek naszego społeczeństwa? Czy design to tylko ładne projekty, czy chodzi o coś więcej? Co to są trendy? Czy one są nam potrzebne? To tylko niektóre z pytań stawianych podczas jedynej w Polsce imprezy w całości poświęconej projektowaniu graficznemu.

Zależy nam, aby każdy mógł w jednym miejscu i czasie przekonać się, czym jest szeroko pojmowane projektowanie graficzne i jak dużą role odgrywa ono w kształtowaniu naszej kultury wizualnej. Targi to jedyne w swoim rodzaju miejsce, gdzie można spotkać się ze światowymi gwiazdami designu, porozmawiać o pracy projektanta, designie w biznesie oraz wymienić doświadczenia. Ostatni weekend października należeć będzie do projektowania graficznego. Zapraszamy do udziału w imprezie. – mówi Dawid Korzekwa, prezes Stowarzyszenia.

Wstęp na targi bezpłatny (za wyjątkiem konferencji i wybranych warsztatów)

/

KONFERENCJA

26 października 2013 (sobota)

Zapisz się na konferencję tutaj >>

Jesteśmy perfekcjonistami w analizowaniu przeszłości. Czas spojrzeć na to co jest i na to, czego możemy się spodziewać w przyszłości – dalszej lub bliższej. O swoich inspiracjach, projektach, przepisie na sukces, trendach i specyfice pracy z klientami opowiedzą:

David Carson

wykład

„He changed the public face of graphic design” (Newsweek)

David Carson zrewolucjonizował podejście do projektowania. Zdobywca licznych nagród, współpracował z takimi magazynami jak Transworld Skateboarding, HOW, Ray Gun, The New York Times, Newsweek, Blue, Surfing Magazine, z różnymi klientami tj. Pepsi Cola, Ray Ban (orbsproject), Nike, Microsoft, Budweiser, Giorgio Armani, NBC, American Airlines and Levi Strauss Jeans, AT&T Corporation, British Airways, Kodak, Lycra, Packard Bell, Sony, Suzuki, Toyota, Warner Bros., CNN, Cuervo Gold, Johnson AIDS Foundation, MTV Global, Princo, Lotus Software, FoxTV, Nissan, quiksilver, Intel, Mercedes-Benz, MGM Studios and Nine Inch Nails. Dyrektor kreatywny w Gibbes Museum of Art i Bose Corporation. Autor książkek End of Print (jedna z najlepiej sprzedającej się książki o projektowaniu graficznym wszechczasów), 2nd Sight, Fotografiks, Trek.Pasjonat surfingu (w 1989 wśród 9 najlepszych surferów na świecie).

http://www.davidcarsondesign.com/

Artykuł o Davidzie Carsonie autorstwa Aleksandry Gizy (STGU) na łamach 2+3D >>

Studio Dumbar

Tom Dorresteijn

wykład / warsztaty

Holenderskie studio Dumbar zostało założone w 1977 roku w Hadze. Studio pracuje z najlepszymi designerami, charakteryzuje się doskonałymi projektami dopracowanymi w najmniejszym szczególe, z dbałością o nowatorskie i oryginalne podejście. Autorzy m.in. identyfikacji wizualnej dla rządu Holandii czy holenderskiej policji. Posiadają na koncie mnóstwo międzynarodowych nagród oraz wdrożenia projektów dla różnych klientów.

http://studiodumbar.com/

Edenspiekermann

Steven Cook

wykład

Studio mające swoją siedzibę w Amsterdamie, San Francisco, Berlinie, Stuttgarcie. Realizuje projekty z szerokiego zakresu projektowania graficznego (brand development, digital products & services, service design, enabling change). Wśród klientów studia znajdują się zarówno instytucje publiczne, kulturalne jak i klienci biznesowi.

http://edenspiekermann.com/

/

LUST

Dimitri Nieuwenhuizen

wykład

LUST to multidyscyplinarne studio graficzne z Hagi. Studio w 1996 założył Jeroen Barendse, Thomas Castro, and Dimitri Nieuwenhuizen. LUST odważnie łączy spektrum wszystkich mediów – od druku i projektów książek, eksperymentalnych map danych, nowych mediów po instalacje interaktywne. Studio nieustannie poszukuje nowych form wyrazu, gdzie projektowanie graficzne, nowe media, architektura i urbanistyka nakładają się na siebie tworząc nową, spójną całość.

http://lust.nl/

Prof. Lech Majewski

wykład

Specjalizuje się w grafice wydawniczej i reklamowej, ale najdłużej jest związany z formą plakatu. Jeden z nich przygotowany na XVI Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w 1989 r. znalazł się wśród setki najważniejszych plakatów z Europy i Stanów Zjednoczonych, powstałych w latach 1945-1990. Lech Majewski przypomina, że nawet jeśli „plakat nie zmienia świata, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Plakat jest znakomitym zapisem miejsca, czasów i wydarzenia.” Ukończył Państwowe Liceum Plastyczne w Zamościu (1966). Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom przygotował w pracowni prof. Henryka Tomaszewskiego. Ma własne studio graficzne, prowadzi zajęcia na wydziale grafiki warszawskiej ASP, był również Prezydentem Międzynarodowego Biennale Plakatu w Wilanowie, a projektowane przez niego książki zdobywają tytuły najpiękniejszych wydawnictw roku. Jego plakaty (w latach 70. – malarskie, potem zredukowane do czarno-białej grafiki, ostatnio zaś bliskie „współczesnej estetyce ulicy”) prezentowane są na całym świcie. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień m.in. Międzynarodowego Salonu Plakatu w Paryżu, osobowością medialną i animatorem kultury.

http://archiwum.stgu.pl/lech-majewski/

Martin Majoor

wykład

Martin Major to holenderski projektant i typograf, który zaprojektował kroje tj. Scala czy Seria. Ma na koncie międzynarodowe nagrody, projektuje także inne materiały graficzne.

http://www.martinmajoor.com/

White Cat Studio / Michał Łojewski

wykład

Urodzony w 1974 r. w Warszawie. Grafik i designer. Dzieciństwo spędził w Tokio. Zdeklarowany minimalista, wierny przekonaniu, że „mniej znaczy więcej“, unika rozbudowanej kolorystyki na rzecz barw monochromatycznych, stroniąc od dosłowności i nadinterpretacji. W 2001 współzałożył White Cat Studio, które dzisiaj uznawane jest za jedną z wiodących firm specjalizujących się w projektowaniu brandingowym. Jest najczęściej nagradzanym polskim grafikiem. Ma na swoim koncie ponad 30 nagród i wyróżnień w dziedzinie projektowania graficznego. Magazyn Brief uhonorował go tytułem „Człowiek Roku 2012”. W jego portfolio znajdują się projekty dla największych firm w Polsce, m.in.: projekt identyfikacji wizualnej Alior Banku, re-branding PKO Banku Polskiego, PZU oraz Netii. Za ten ostatni zyskał międzynarodowe uznanie otrzymując prestiżowe nagrody: Red Dot Communication Design (2011) oraz dwie European Design Awards (2012). W tym roku rebranding PZU otrzymał złoto w konkursie KTR i był nominowany do GRAND PRIX. Michał Łojewski współtworzył również lifestylowy magazyn FUTU, którego był dyrektorem kreatywnym i projektantem. Zdobył 9 nagród konkursu projektowania prasowego Chimera. Pomysłodawca i współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU oraz współzałożyciel Klubu Brand Design (KBD). Jego drugą pasją jest konceptualna marka odzieżowa UEG, w której łączy najważniejsze dla siebie dziedziny – sztukę, design i modę. UEG zdobyło uznanie zarówno w Polsce jak i za granicą pojawiając się w wielu modowych tytułach oraz na portalach internetowych na całym świecie. Jeden z projektów UEG jest częścią międzynarodowej wystawy „RRRIPP!! PAPER FASHION”, prezentowany obok prac takich artystów i projektantów jak: Andy Warhol, Issey Miyake, Rick Owens, Helmut Lang, Martin Margiela czy Rei Kawakubo.

http://www.michallojewski.com/http://www.whitecat.com.pl/http://www.ueg.pl/

GONG

Bartek Gołębiowski

wykład

GONG to niezależna agencja kreatywna, specjalizującą się w rozwiązaniach z pogranicza mediów cyfrowych i tradycyjnych. Misją firmy jest przekonanie, że w czasach rewolucji mediowej, klienci potrzebują partnerów, którzy rozumieją nowe, interaktywne formy komunikacji i w sposób skuteczny potrafią je łączyć z działaniami w mediach tradycyjnych. Od 2001 roku agencja realizuje rozwiązania, które odpowiadają na tę potrzebę. Zespół tworzy ponad 30 specjalistów. Łączą strategię, kreację i technologię, tworząc kampanie i rozwiązania interaktywne oraz działania komunikacyjne z zakresu ATL i BTL. Zdobywcy wielu nagród.

http://gong.pl/

Zapisz się na konferencję tutaj >>

Wstęp na konferencje płatny. Liczba miejsc ograniczona. Wykłady będą tłumaczone symultanicznie.

Wstęp na konferencję:
członkowie STGU do 11 października 2013 – 490 zł
rejestracja do 11 października 2013 – 990 zł
rejestracja 12 – 26 października 2013 – 1590 zł
członkowie STGU 12 – 16 października 2013 – 990 zł
studenci i doktoranci (na podstawie legitymacji) – 300 zł

Ceny brutto. W cenie poczęstunek kawowy oraz lunch.

Plan godzinowy konferencji, dziedziniec główny (D)

Sobota, 26 października 2013, godz. 11.00 – 18.30

10.00 – 11.00 – Rejestracja
11.00 – 11.15 – Rozpoczęcie konferencji
11.15 – 12.00 – Bartek Gołebiowski / GONG
12.15 – 13.00 – Dimitri Nieuwenhuizen / studio LUST
13.00 – 13.45 – Martin Majoor
13.45 – 14.30 – Lunch
14.30 – 15.30 – David Carson
15.30 – 16.15 – Michał Łojewski / White Car Studio
16.15 – 17.00 – Tom Dorresteijn / Studio Dumbar
17.00 – 17.45 – prof. Lech Majewski
17.45 – 18.30 – Steven Cook / Edenspiekermann

OTWARTE DYSKUSJE I WYSTĄPIENIA:

27 października 2013

DESIGN A TRENDY

Dyskusja dotyczącą fenomenu trendów – tego czy one faktycznie istnieją, a jeśli tak, to w jaki sposób wpływają na projektowanie graficzne i kształtowanie świadomości projektantów. Panel poprowadzi Agata Nowotny z udziałem zaproszonych gości zajmujących się monitorowaniem trendów i projektowaniem. Pełny opis panelu >>

Agata Nowotny >>, Agata Grabowska, Ewa Klekot, Marcin Nowicki

DESIGN W BIZNESIE

Czy łatwo jest być projektantem w Polsce? W którą stronę zmierza branding? Czy praca z klientem biznesowym charakteryzuje się pewną specyfiką albo trendami w designie? A może te trendy wzajemnie się przenikają a podział na „rodzaj” klienta jest coraz mniej aktualny? Jak zaprojektować dobre logo i czego nie robić w projektowaniu dla biznesu? Wypowiedzą się m.in:

Marcin Wolny / Studio Otwarte >>, Jacek Kłosiński i Bartek Kotowicz / Agencja Engram >>

DESIGN W SIECI

Cześć naszego życia przeniosła się do strefy internetu. Czy będzie to nadal szło w tym kierunku? Czy wyczerpaliśmy już wszystkie możliwości? O retro future design w wystąpieniu Remake Bombermana w HTML5 w 35 minut opowie studio Hipopotam, które specjalizuje się w rozwiązaniach internetowych, śledzi trendy w sieci i uczy tego innych.

Aleksandra Mizielińska & Daniel Mizieliński / Hipopotam studio >>

POLSKA ILUSTRACJA

Jak się miewa polska ilustracja? Jaka była kiedyś a jaka jest teraz? Czy polscy ilustratorzy odnajdują się na światowym rynku? Jak zacząć pracę w tym zakresie? Panel poprowadzą Agata Nowicka, Maria Zaleska z agencji ILLO, wypowiadać się będą także zaproszeni ilustratorzy.

Agata Nowicka, Maria Zaleska >>

DESIGN NARODOWY

Spójna identyfikacja narodowa to prestiż na najwyższym poziomie. Polski design narodowy jaki jest, każdy widzi. Jakimi krajami możemy się inspirować, jeśli chodzi o wdrożenia identyfikacji narodowej? Jak wygląda identyfikacja polskich instytucji państwowych? Od czego powinniśmy zacząć i jak mógłby wyglądać ten proces? Gośćmi panelu będą m.in. Leszek Bielski,

Andrzej Heidrich >>Andrzej Ludwik Woszczyński >>Aleksander Bąk (Jaki Znak Twój)Dr Janusz SiboraPiotr VaGla Waglowski.

DESIGN PRZESTRZENI PUBLICZNEJ

Wysoka izbo – posprzątaj reklamy! Macie dość ulic obklejonych reklamami? Wygląd naszej przestrzeni publicznej to gorący temat, dotyka nas wszystkich. O estetyce reklam na polskich ulicach, stanie prawnym i możliwościach zmiany sytuacji mówić będą przedstawiciele Stowarzyszenia Moje Miasto w Nim >>oraz  Vojtěch Razima >> ( z czeskiego Stowarzyszenia Kverulant).

Vojtěch Razima >>

DESIGN W DRUKU

Unikalność publikacji – forma i kontekst
wykład przygotowany przez print control
(prowadzenie Marysia Mastalerz)

Kontekst, w którym uczestniczy publikacja, rozumiany jako miejsce, praktyka i dyskurs skupiony na niekomercyjnych działaniach,  jest dzisiaj znaczącym obszarem działalności i produkcji dla projektowania graficznego. W określaniu formy i nadawaniu kontekstu publikacji, splatają się różne zagadnienia istotne dla kultury, często stawiające projektanta w roli kuratora.

Po prezentacji będzie można zakupić rocznik print control no.2.

DESIGN W KULTURZE

Sektor kultury jest jednym z najchętniej podejmowanych tematów przez projektantów graficznych. Specyfika wydarzeń kulturalnych charakteryzuje się zazwyczaj większą swobodą tworzenia, a co za tym idzie, prestiżem realizacji. Czy, aby na pewno, jest to takie proste? Panel poświęcony współpracy z instytucjami kultury oraz podsumowanie konkursu Muzeum Widzialne >> wraz z wykładem i dyskusją poświęconą identyfikacji muzeów.

Zapisz się na panel o identyfikacji muzeów >>

Wśród panelistów m.in:

noviki.net (marcin nowicki & katarzyna nestorowicz) >>Edgar Bąk >>, Parastudio

WARSZTATY

26 października 2013 (sobota)

Jurczyk Design >>

Warsztaty DTP, 2 grupy x 1,5h, godz. 11 – 14
wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, brak wolnych miejsc

Czyli słów kilka o doborze surowca , drukowaniu i przygotowalni
W programie:
– omówienie podstawowych technik drukowania: płaskie, wypukłe wklęsłe i inne
– omówienie przygotowania form kopiowych i drukowych: przygotowanie tradycyjne i CTP
– omówienie procesów uszlachetnienia wydruków, możliwość obejrzenia matryc do tłoczeń
– prezentacja wybranych przykładów zrealizowanych projektów studia Jurczyk Design wraz z omówieniem procesu ich powstania.

W trakcie warsztatów prezentowane będą slajdy przedstawiające rożne rozwiązania, będziemy też pokazywać zrealizowane prace i omawiać jak powstawały.

Po warsztatach – otwarte konsultacje (bez zapisów)
Papierowe Konsultacje, czyli zanim zaprojektujesz i złożysz…
Dobór papieru pod kątem projektu graficznego, technik druku oraz procesów introligatorskich i uszlachetnień. Prowadzenie: Michał Büthner-Zawadzki i Urszula Pyskło (Arctic Paper Polska)

Marcin Władyka >>

Zrób sobie książkę!, godz. 14 – 18
wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, brak wolnych miejsc

Kwiaciarnia Grafiki >>

Warsztaty sitodruku: resampling, godz. 14 – 18

wstęp 150 zł, liczba miejsc ograniczona

Warszawskie studio graficzne KWIACIARNIA GRAFIKI parające się również sitodrukiem przeprowadzi warsztat. uczestnicy będą mierzyć się z tematem „resamplingu”, czyli twórczego przerobienia obrazu, do którego posłużą klisze, kalki z wcześniej sitowanych prac w Kwiaciarni. z nich zbudujemy nowe obrazy. podczas warsztatu będzie można zapoznać się z całym procesem od przygotowania projektu, naświetlenia sita, po jego wydrukowanie, zobaczyć jak można szybko zbudować przenośny warsztat sita. każdy z uczestników otrzyma własnoręcznie zaprojektowaną jak i wydrukowaną koszulkę [przy zgłoszeniu na warsztat podajcie koniecznie rozmiar koszulki. Więcej informacji >>

Inspire Group >>

Warsztaty Design Myśli, Kreatywny flow na zawołanie, godz. 11 – 18

wstęp 69 zł, liczba miejsc ograniczona

Skąd czerpać inspiracje i jak być kreatywnym w sytuacji ograniczeń czy braku pomysłów? Jak wytworzyć kreatywny flow na zawołanie? Działania twórcze bez myślenia o odbiorcy to sztuka dla sztuki. Wyzwaniem jest jak połączyć własną twórczość z myśleniem użytkowym w kontekście potrzeb odbiorcy. Na warsztatach Design Myśli Inspire Group poznacie wiele metod i technik użytecznych w codziennej pracy desingera. Więcej informacji >>

Fajne Chłopaki>>

Warsztaty Zrób sobie notes

wstęp 20 zł, brak miejsc

Pod okiem Fajnych Chłopaków >> zapoznacie się z tradycyjnymi technikami drukarskim i introligatorskimi.  Sami zdecydujecie jak ma wyglądać Wasz notes. Więcej informacji >>

27 października 2013 (niedziela)

David Carson >>

„Experimental design”, godz. 12 – 16
wstęp płatny 499 zł, liczba miejsc ograniczona, zapisz się: office@stgu.pl

Studio Dumbar / Tom Dorresteijn >>

„Come up with a concept”, godz. 14 – 17
wstęp 199 zł, ostatnie wolne miejsca, zapisz się: office@stgu.pl

Dimitri Nieuwenhuizen / studio LUST >>

Future in Design, godz. 11 – 13
wstęp: 199 zł, ostatnie wolne miejsca, zapisz się: office@stgu.pl

-Dimitri Nieuwenhuizen / studio LUST

KONSULTACJE PORTFOLIO

Bez względu na to robisz – czy jesteś studentem czy też planujesz wdrożenie nowego designu w swojej firmie – możesz porozmawiać z profesjonalnym projektantem.


WYSTAWY DESIGNU

Na Targach goście będą mogli zobaczyć wystawę projektów członków STGU. Wernisaż w niedzielę.

Targom towarzyszy gazeta targowa.
Wstęp na Targi bezpłatny (za wyjątkiem konferencji oraz wybranych warsztatów).
Goście odwiedzający targi z dziećmi będą mogli pozostawić swoje pociechy pod troskliwą opieką w kąciku dla dzieci. W planach znajduje się także wspólne, sobotnie after-party.

REZERWUJCIE WEEKEND NA TARGI WIEDZY GRAFICZNEJ 2013!
DO ZOBACZENIA!

organizator: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU)
oprawa graficzna: Parastudio (STGU) >>
termin: 26 – 27 października 2013 (sobota – niedziela)
miejsce: Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego >>, ul. Stefana Czarnieckiego 51, Warszawa 01-541

pomysłodawca projektu: Rene Wawrzkiewicz
konsultacja merytoryczna:

prof. Lech Majewski >>Magdalena Frankowska >>dr Maciej Konopka >>dr Dawid Korzekwa >>

koordynacja: Angelika Gromotka, Paulina Stępka

partnerzy: Ambasada Królestwa Niderlandów, Arctic Paper, Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego
patroni medialni: Be Magazyn, DesignAlive, Exclusiv, F5, Futu.pl, Fundacja Bęc Zmiana, Label Magazyn, Łowcy Dizajnu, Narodowy Instutut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Need For Street, Purpose, Zwykłe Życie

Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawy.

Kontakt dla mediów / partnerów / promocja:
Angelika Gromotka, pr@stgu.pl, tel. 0048 517 195 489

Sekretariat / pytania ogólne / zapisy:
Paulina Stępka, twg@stgu.pl, tel.  0048 509 608 459

Poprzednia edycja Targów Wiedzy Graficznej 2012

Comments are closed.